Hot hot hot!

5 september 2016 - Madrid, Spanje

Hola todo el mundo!

Nou de eerste paar dagen zitten er weer op en wat is het warm!! Maar goed, laten we bij het begin beginnen.

Donderdag natuurlijk veel te vroeg vertrokken naar het vliegveld dus daar alvast de koffers ingecheckt en gewacht op Lisa, die vanuit Maastricht naar Eindhoven moest komen.
Nadat we afscheid hebben genomen, door de douane en wachten tot de gate open gaat. De vlucht is erg goed verlopen, tot de daling.... Een turbulentie om bang (en dus ook ziek) van te worden. Een geluk, de jongen naast mij had heel snel gezien dat ik ziek werd en een plastic zak bij me had. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. Nou, in Madrid aangekomen een taxi gepakt en naar helpMadrid gegaan om even snel de sleutel van het appartement op te halen. Althans, dat dachten we. Na een uur waren we aan de beurt en konden we eindelijk naar het appartement. Het was ondertussen alweer 20:00uur. En daar liepen we hoor, met onze koffers, bepakt en bezakt door de drukke winkelstraten van Madrid naar ons appartement.
We doen de deur open en er komt me toch en wiet/sigaretten lucht op me af! Dat zijn dus onze Franse huisgenootjes. Gelukkig is dat ondertussen wel afgenomen, nadat we netjes gevraagd hadden of ze voortaan bij het raam willen roken. Verder zijn onze Franse huisgenootjes erg aardig en gezellig (op wat herrie 's nachts na, ze hebben wat vrienden over de vloer maar die vertrekken vanavond en woensdag weer naar huis, verder leuke mensen hoor J). Verder hebben we nog twee Nederlandse huisgenootjes, Tim en Kathleen.
Nadat we gesetteld waren zijn we met hen dan ook gezellig wat gaan eten bij ons in de straat (we wonen midden in het centrum, op 5min lopen van Puerta del Sol en tegenover Plaza Mayor) en het is ondertussen 22:00uur.
Na lekker te hebben gegeten zijn we fijn ons bedje ingekropen.

Vrijdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn Lisa en ik naar de Lidl (10min lopen) gelopen om boodschappen te doen. Na de boodschappen hebben we met alle huisgenootjes afgesproken om tegen het eind van de middag een grote schoonmaak te houden in alle gemeenschappelijke ruimtes, want we waren tot de conclusie gekomen dat het toch wel een beetje erg vies was.
Maar eerst hebben we met een meisje van school (Lisan) in Maastricht afgesproken en gezellig wat gedronken in de stad en nog even ons appartement laten zien voor het poetsen. Na flink wat uurtjes poetsen hebben we met z’n allen samen gezeten. Lisan was weer gekomen om bij ons te eten en kon dus ook ons eindresultaat van het poetsen zien. Kathleen had ook nog een meisje (Roos) die ze had leren kennen uitgenodigd om gezellig te komen. Dus daar zaten we met z’n allen. De 7 huisgenootjes en 7 gasten. Maxim, een van onze Franse huisgenootjes heeft voor ons allen een heerlijke lasagne gemaakt!
Na het gezellige samen zitten zijn we met z’n allen nog naar een feestje op een prachtige locatie gegaan. Helaas vond ik hier niet zo veel aan, aangezien het een house/techno feestje was, dus zijn Tim, Lisa en ik na een dik uur weer afgehaakt en lekker naar huis gegaan.

Zaterdag hadden Lisa en ik met Lisan afgesproken en hebben we de hele dag in een Madrid City Tour hop on hop off bus gezeten. In Madrid zijn twee routes. Na de eerste route zijn bij Jardín Botánico de Madrid uitgestapt en even lekker in de tuinen rondgelopen. Daarna zijn we bij een erg leuk tentje, La Plateria, gaan lunchen met patatas bravas en een lekker broodje. Daarna zijn we naar Parque de El Retiro gegaan en ook daar heerlijk rondgelopen en op een bankje gezeten, in de schaduw natuurlijk, want het was inmiddels 38 graden.
Vervolgens hebben we de tweede tour, richting het moderne madrid, genomen en weer lekker in de bus zweten.
Aan het eind van de middag had Lisan met haar “buddy” van school afgesproken om ons een kleine tour door Madrid te geven. Roos was ook aangesloten en met z’n vijven zijn vanuit Puerta del Sol naar Palacio Real de Madrid gelopen. Van daaruit zijn we naar Plaza de España gelopen en ook daar weer even lekker in het park gezeten en gekletst.
’s Avonds had Lisan lekker Fajita’s voor ons gekookt en zijn we nog even aangesloten bij de kroegentocht die georganiseerd was door City Life Madrid. Maar in de eerste kroeg hadden ze de rookmachine zo veel gebruik dat ik alleen maar heb staan hoesten (en hoesten doe ik veel hier in Madrid). Dus ben ik lekker naar huis gelopen en in m’n bedje gaan liggen.

Zondag zijn Lisa en ik even gaan shoppen en hebben natuurlijk wat gescoord. Allebei mooie Spaanse instappertjes voor geen geld en nog een mooi jurkje.
Daarna hadden we met Wesley afgesproken. Wesley zit in Maastricht bij ons in de klas en gaat dit semester ook in Madrid studeren. Met hem zijn we naar El Retiro gelopen en weer lekker op een bankje in de schaduw mensen zitten kijken. Ook nu zijn we weer bij La Plateria gaan lunchen, aangezien dat toch in de buurt lag. Vervolgens zijn we door een leuk straatje naar huis gelopen en hebben we even gezellig bij ons thuis gezeten. Tegen half 6 zijn we met Kathleen, Tim en nog een meisje uit de klas van Kathleen naar een Lounge evenement gelopen in Parque Atenas. Maar aangezien we als eerste daar waren was er nog niet zo veel te doen en zei Tim: He ik weet hier een leuk barretje in de buurt waar we 5 desperado’s voor €8 kunnen drinken! Dus zijn we daar naar toe gelopen en hebben we de hele avond zitten vertoeven. Wat te eten besteld en ondertussen schoven steeds meer mensen aan, Lisan en Roos, en nog drie meisjes die Kathleen weer had leren kennen. Later zijn we nog naar de lounge in het park gegaan en daar nog een drankje gedaan.

Vandaag moesten Lisa en ik naar school om ons te registreren. Dat is nog wel een stukje hoor. Van deur tot deur zijn we toch wel zeker een uur onderweg. Maar wat een campus!! Dat zie je in Nederland niet zo veel zo groot.

Na de school te hebben bezocht hebben we lekker een rust dagje gedaan met een beetje thuis hangen, de was doen, de keuken poetsen, ik heb m’n administratie voor m’n stage weggewerkt en verder zijn we lekker aan het bankhangen met wat muziek op de achtergrond.

Ik ga zo voor de Nederlandse tak van het huis lekker pasta koken, dus ik hoop dat het wat gaat worden!

Morgen introductie op school en dan gaat het schoolleven weer rustig aan beginnen.

Adios!

P.S. Het is hier nog iedere dag 38 graden of hoger geweest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en Mam:
    5 september 2016
    Wat een verhaal je bent al goed ingeburgerd,leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houd.liefs opa en Oma
  2. Danielle Tobben:
    5 september 2016
    Goed bezig meid. Succes met het opstarten voor school.
  3. Noud Bex:
    Ha Marjoleintje,
    Leuk om je zo te volgen. Veel indrukken te verwerken natuurlijk. Veel succes, namens ons allemaal!
  4. Fleur:
    6 september 2016
    Wat gezellig allemaal!!
    Veel plezier met jullie intro
    xxx
  5. Hilde:
    6 september 2016
    Marjooo!
    Super leuke blog, goan m zeker volgen kan ig mig alvast n bitje veurbereiden haha!

Geniet ervan :) xxxx
  6. Lieke:
    7 september 2016
    Het klinkt allemaal heerlijk! Geniet ervan lieve meid xxxx