Hasta luego Madrid

20 december 2016 - Madrid, Spanje

Buenos días todos,

Nou het zit er weer op. Vandaag vlieg ik weer naar huis. Ik heb vannochtend mijn kamer uitgechekt en zit nu op school nog even te leren, want er moet wel nog een Spaans toets gemaakt worden om te kijken hoe veel ik hier geleerd heb.

Maaaaar, ik heb de afgelopen weken ook nog wel wat leuke dingen gedaan hoor naast het leren.

Waaaant, Hilde is nog gezellig bij me op bezoek geweest en wat hebben we een mooi weer gehad! We hebben alles bezocht, geshopt, lekker gegeten, gedronken en vooral veel gekletst. Echt super leuk dat ze me is komen opzoeken hier in Madrid!

Het weekend erna ben ik naar huis gevlogen voor de 50e bruiloft van opa en oma Tobben. Druk druk druk dat weekend want ik wilde natuurlijk overal nog even naar toe. Even bij opa en oma Sars op bezoek, naar het feest van opa en oma, 's avonds opstap om al mijn vriendinnnen gezellig te zien, naar Eveliens hockeywedstrijd kijken, bij Wiel en Lilian op bezoek en dan weer terug naar Madrid. Kort maar krachtig zullen we maar zeggen.

Terug in Madrid ben ik samen met Lisa, Tim en 3 vrienden van Tim naar de voetbalwedstrijd van Real Madrid in de Copa del Rey gaan kijken (een soort KNVB bekerwedstrijd) die ze dik wonnen. Helaas Ronaldo en Bale niet gespot, want die moesten gespaard blijven voor El Clasico een paar dagen later.

Toevallig zag ik op Facebook dat Valentijn (de kleinzoon van Annie en Thieu van de Meerkoethof) een weekendje in Madrid was en aangezien de vriend waarbij hij op bezoek was, een paar keer moest werken, ben ik gezellig met hem wat gaan drinken in de stad.

De laatste twee weken heb ik eigenlijk niet meer zo veel gedaan. Vooral nog wat rondgelopen door Madrid, voorbereidingen getroffen voor de tentamens die er aan zaten te komen en het vooral nog leuk gehad met de mensen die ik hier heb leren kennen!

Ik moet zeggen, het is me een behoorlijk avontuur geweest, maar ik ben echt super blij dat ik het gedaan heb!

Ik wil natuurlijk iedereen bedanken die me hier gezellig is komen opzoeken, die me super lieve berichtjes hebben gestuurd, en die m'n ellenlange blogs hebben gelezen.

Nou, ik heb het dit keer gelukkig kort gehouden in mijn verslag. Ik zie jullie allemaal snel weer. Hasta pronto!

Next stop, München.

Dikke kus, Marjolein