Bezoek

10 november 2016 - Madrid, Spanje

Holaaaa,

Nou, ik had me voor genomen om iets eerder m'n verslagje te schrijven, maar ik had zoveel bezoek dat het er een beetje bij is ingeschoten..

Maar goed, in mijn vorige blog vertelde ik dat ik zou gaan hiken met mijn huisgenootjes. Wat was dat heerlijk, even die frisse lucht, de rust na alle drukte van de stad een ook nog klimmen tot de beentjes niet meer kunnen. Het uitzicht boven op de berg was echt prachtig en dan weet je toch wel weer waar je die berg voor opgeklommen bent.
Helaas is El Rastro er niet meer van gekomen op zondagochtend, aangezien we allemaal nog kapot waren van het wandelen en het huiswerk ook gedaan moest worden. Op zondagavond zijn de ouders van Tim aangekomen en waren we hem dus kwijt voor de rest van de week hahaha.

Dinsdagavond zijn Lisa en ik met Roos en Lisan lekker gaan koken en hebben we een gezellig avondje gehad.

Woensdagavond hadden de ouders van Tim Lisa en mij uitgenodigd om mee te gaan uiteten, aangezien wij vaker voor Tim koken. Dat was erg gezellig en de rode wijn werd nodig bijgeschonken. Ik heb wel lekker gegeten moet ik zeggen! Vervolgens moest ik Tom nog gaan ophalen van het vliegveld, dus redelijk teut ging ik de metro in. Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moest ik natuurlijk weer nodig plassen en was daardoor te laat bij de aankomsthal :(. Maaaar Tom en ik zijn wel zo naar elkaar toegerend en elkaar in de armen gevallen zoals je altijd bij Joris op tv ziet. Terug de metro in en snel naar huis. Onderweg nog even lekker een fles bier gehaald, want geen bier drinken met Tom dat kan natuurlijk niet.

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we daarna lekker door de stad gelopen, Als ontbijt zijn we bij San Gines churos gaan eten, gewoon omdat het kan haha.Verder zijn we in het Paleis geweest. Dat was best wel mooi, iedere kamer had een andere kleur met bijpassende kleuren meubels, gordijnen, behang en tapijt. Daarna hadden we wel wat honger zijn we op Plaza Mayor op het terras gaan zitten met (natuurlijk) een biertje en wat tapas. Toen we daar zaten begon het op een gegeven moment best wel hard te regenen. Zodra het wat minder ging regenen zijn we naar El Corte Ingles gelopen waar we op de 9e verdieping even van het uitzicht hebben genoten. Terug naar huis hebben we lekker gekookt en zijn we lekker in bed gekropen met een filmpje.
Vrijdags hebben we een free tour gedaan samen met Tim en z'n ouders, Kevin (een vriend van Tim uit Panningen) en Makesha (een Amerikaanse vriendin van Tim). Het was erg leuk om de tour nog eens te doen (Tim had 'm ondertussen al 5x gedaan en voor mij was het de 2e keer). Na de tour kregen we van de gids weer een gratis drankje en daar hebben we nog gezellig zitten kletsen met iedereen. Na de tour zijn Tom en ik bij Takos lekker wat gaan eten en hebben daarna nog een lekker groot rondje gelopen waar we nog niet waren geweest met de tour. 's Avonds zijn we bij Ribs een lekker hamburger gaan eten.

Zaterdag en Zondag heeft het de hele dag geregend, maar aangezien Tom en ik allebei nog wat deadlines en tentamens op de planning hadden staan, zijn we lekker in bed gebleven de hele dag om te leren (en ik  af en toe series kijken aangezien ik nog 2 weken had voor m'n tentamens). Zaterdagavond hebben we snel ergens wat te eten gehaald en zijn we in het biercafe speciaal biertjes gaan drinken. Zondag hebben we met Tim en Lisa nog wat gedronken ergens op het terras.
Maandags zijn we bij Museo del Jamon gaan ontbijten met een lekker broodje ham en een verse jus. Daarna is Tom met mij mee naar school gegaan om de campus te zien en zijn we 's avonds gaan uiteten Ginos, een heerlijke Italiaan bij mij om de hoek. De avond hebben we afgesloten bij het biercafe. Dinsdag, voordat ik naar school moest zijn we nog lekker ergens gaan brunchen en ben ik naar school gegaan en is Tom thuis gebleven om nog te leren. Na het avondeten moest Tom helaas weer gaan en dat vond ik toch best wel moeilijk op het vliegveld. Maar niet getreurd, anderhalve dag later kwam Evelien al!

Omdat ik een belangrijke activiteit in de les moest doen op donderdag, kon ik Evelien niet gaan ophalen van het vliegveld. Gelukkig was Tim de held van de dag, want hij had toch niks beters te doen dus kon hij Evelien wel van het vliegveld ophalen. We hebben die avond lekker gekookt en gekletst met de huisgenoten totdat het tijd was om naar bed te gaan. Vrijdags ben ik nog even naar school gegaan en Evelien is zelf de stad gaan verkennen. Vanaf het moment dat Evelien er was is het alleen maar lekker weer geweest en konden we zelfs een jurkje aan (toen Tom er was liepen we in een trui en de laarzen aan). 's Middags zijn we rond gaan lopen en heb ik Evelien alle toeristische plekjes laten zien net zoals met Tom. Na al het rondlopen kwamen we Tim tegen op Sol, die zijn zusje en oma op bezoek had. Ook Lisa had haar vader en zusje op bezoek dat weekend. Met Tim en zijn bezoek zijn we lekker een frietje gaan eten want daar had zijn oma zin en ze vroegen of wij gezellig meegingen. Daarna hebben we op het terras ergens nog gezellig was gedronken. Op zaterdag hebben Evelien en ik een flinke ronde gelopen en hebben we in de middag lekker in Retiro park gelegen. 's Avonds zijn we naar de zonsondergang gegaan en lekker gaan eten bij Ginos. Het was de bedoeling om opstap te gaan met Tim en z'n zusje, maar Joyce was ziek geworden en thuis was het ook erg gezellig. Op zondag hebben we lekker uitgeslapen, heb ik nog wat geleerd en zijn we 's middags de Gran Via afgelopen om weer veelste veel te shoppen, nog ff ergens lekker gezeten om wat te eten en te drinken en 's avonds lekker gekookt.
Maandagochtend zijn we extra vroeg opgestaan want Evelien had een vroege vlucht. Daardoor had ik gelukkig nog de hele dag om te leren, want 's avonds had ik mijn Law midterm. Maar wel gehaald!
Dinsdag hadden we gelukkig een vrije dag, maar ook deze dag heb ik de hele dag zitten leren, want de week erna had ik mijn Economy midterm en ik het weekend was ik in Granada.

Afgelopen weekend zijn Tim, Lisa en ik Gaston gaan opzoeken in Granada. Vrijdagochtend zijn we om 5 uur opgestaan, want we moesten om 6 uur in de metro zitten en om 7 uur in de bus. Wat een super de luxe bus hadden wij zeg! Iedereen had een eigen beeldschermpje waarop je een film kon uitzoeken en dus de 5 uur in de bus al snel voorbij was. In Granada aangekomen zijn we bij Gaston even onze spullen af gaan zetten en daarna zijn we de stad in gelopen. We zijn begonnen met ergens lekker te gaan lunchen want we hadden ondertussen wel honger gekregen. Daarna zijn we ergens La Vermut gaan drinken (Gaston loopt stage bij een bedrijf dat La Vermut maakt samen met Max, ook een jonge van onze school in Maastricht). Na ons lekkere drankje hebben we de kathedraal bezocht en dat was wel erg mooi. Granada, net als het grootste deel van Spanje, was vroeger deel van het Arabische rijk en daarom waren er veel Arabische invloeden. Na nog wat lekker wandelen door de stad zijn we weer wat gaan drinken (ja het aantal alcholische drankjes vliegen er door heen als er bezoek is of als we ergens anders zijn, verder niet hoor haha). Daar sloot Max bij ons aan en zijn we 's avonds ergens lekker wat gaan eten.
Zaterdag zijn we met het treintje door Granada gegaan, we hadden namelijk tijd te kort om alles te lopen. En gelukkig hebben we dat gedaan, want het heeft me toch een partij geregend!! We hebben helaas La Alhambra niet van binnen gezien, maar nu heb ik een reden om nog een keertje terug te gaan naar Granada. Thuis hebben we ons even opgefrist, wat gedronken en daarna zijn we weer de stad in gelopen, ergens wat gaan eten en daarnaa gezellig opstap gegaan met z'n vijven. Wat was dat gezellig!! Zondag hebben we lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en daarna zijn Tim, Lisa, Gaston en ik naar een uitkijk punt over de stad en La Alhambra gelopen. Dat was echt een super mooi uitzicht. De regen die wij gehad hadden was op de bergen in de verte blijven liggen als sneeuw. Het was best wel gaaf om te zien dat wij in ons t-shirtje (nu scheen de zon en was het lekker warm) zaten te genieten en in de verte lag er gewoon sneeuw in de bergen. Na nog wat gegeten te hebben was het voor ons dan toch echt tijd om met de bus terug naar huis te gaan. Op de terugweg hadden we een iets behoorlijk minder luxe bus en dus duurde de 5 uur best wel lang. Eenmaal thuis is iedereen gelijk z'n bed ingekropen.

Dinsdag heb ik mijn midterm van Economy gehad, maar hoe die gegaan is durf ik niet te zeggen. Hij was best lastig en ze werken af en toe met ht Belgische punten systeem van pluspunten voor een goed antwoord en minpunten voor een fout antwoord dus dat is even afwachten.

Gisteren hadden we weer een vrije dag (lang leve alle feestdagen in Spanje) en dat kwam mij wel goed uit, want ik begon een beetje ziekjes te worden dus kon ik lekker de hele dag in bed blijven. Of ja, natuurlijk ook wat wasjes gedraaid, m'n kamer gepoetst en naar de opening van de nieuwe Hema (want de stroopwafels waren bijna op) hahaha.

Vandaag en morgen een dagje op school en het weekend even helemaal niks. Heerlijk!

Gelukkig staat het volgende bezoekje ook alweer bijna voor de deur want volgende week donderdag komt Hilde naar Madrid :D!! Daar heb ik ook wel echt zin in, weer even bijkletsen over alles.

Wat ik trouwens ben vergeten te vertellen de afgelopen paar blogs, maar ik denk dat de meesten van jullie het wel al weten. In ieder geval, ik heb een stageplek gekregen bij het bedrijf Stylefruits in München. Vanaf 23 januari t/m 30 juni ben ik in München. Weer een nieuw plekje (en iets dichterbij) voor jullie om met een goed excuus naar toe te gaan hahah :D.

Hasta la proximaaaa

Xxxx

1. Pap en Mam:
    10 november 2016
    Lieve Marjolein,wat een prachtig verhaal,wij hebben het met plezier gelezen,het verhaal uit Granada herkennen wij,jammer dat je Alhambra niet gezien hebt,dat is iets voor een vogende keer.geniet nog lekker en wij verheugen ons op 26 november.liefs Opa en Oma
  2. Danielle Tobben:
    11 november 2016
    Hey Marjolein, leuk weer eens een verslag van je te lezen. Buiten het naar school gaan heb je het volgens mij goed naar je zin en ben je al helemaal eigen in Madrid (kroegjes, hotpots bekijken, filmpjes in bed :-)). Ben benieuwd om je verhalen volgende week in het echt te horen. Leuke dat Tom en Evelien nu ook gezien hebben waar jij de afgelopen maanden heb vertoefd. Veel plezier en tot volgende week.

Groeten Léon
  3. Danielle Tobben:
    13 november 2016
    Ha Leintje,
    Wat een verhaal!! Ik voel de warmte helemaal als ik de verhalen van zon, eten en jurkjes hoor, geweldig!
    Succes nog twee weekjes en dan gezellig in real life je verhalen horen!
    Liefs Manon
  4. Danielle Tobben:
    13 november 2016
    Leuk om weer iets van je te lezen. We zien elkaar snel.... Geniet nog lekker. Groetjes Daniëlle