Eindelijk, het vervolg

27 september 2016 - Madrid, Spanje

Hola todos,

Het is al weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus is het weer tijd voor een update.

De introductie op school is goed verlopen, een interessante presentatie over hoe alles gaat op de campus en dus met goede moed ging ik de presentatie uit met een gevoel dat het hier misschien toch wel eens goed geregeld zou zijn. Nou niet dus. Al gauw kwam ik er achter dat ik een 3 urige overlapping in mijn rooster had. Oftewel, mijn Marketing lessen vielen op de zelfde tijd als mijn Spaans cursus. Dus na veel zoeken in alle roosters van alle vakken een vak gevonden dat in mijn rooster paste. Ik naar de meneer van de registratie om dat vak aan te vragen, bleek dat vak al vol te zijn en was de enige optie Economie op vrijdag. Weg vrije dag..

Nou goed, niets aan te doen.

's Avonds zijn we gezellig met de Nederlandse huisgenoten naar de karaoke geweest, waar een Ierse vriend van Tim het liedje Volare uit volle borst (en vloeiend) mee zong. Onze avond kon niet meer stuk. Althans, dat dachten wij. Danny (de Ierse jongen) was de enige die een uptempo nummer deed dus na een aantal Adele liedjes hadden we het wel gehad en zijn we weer lekker naar huis gegaan.

Op donderdagavond (ik heb voornamelijk les in de avonduren) had ik mijn eerste les en ik dus vrolijk naar school. Een uur heen, een uur terug en jullie voelen het misschien al een beetje aankomen.. Lisa en ik zaten vrolijk in het lokaal te wachten met onze klasgenoten toen er een vrouwtje aan kwam lopen en ons heel vrolijk kwam vertellen dat onze lerares op zakenreis was en de les dus niet doorging. Dus daar zaten we dan.. Een uur in de bus gezeten om vervolgens weer naar huis te kunnen gaan.

Vrijdagochtend konden we ook pas onze ov kaart aanvragen, omdat er zo veel nieuwe studenten waren. Dus om 8.15 stonden Lisa en ik op metro station Sol om onze kaart aan te vragen en 5 minuten later stonden we weer buiten.

Na nog even terug op bed te zijn gaan liggen en wat afleveringen van Chicago Fire (mijn nieuwe verslaving) verder zijn Lisa en ik met onze nieuwe ov kaart opstap gegaan. En wel naar de Hema!! Wat is het heerlijk om hier een Hema binnen te lopen. Met Engelse drop, rijstwafels, stroopwafels en.... PEPERNOTEN!!! Nou goed, Lisa en ik hadden allebei een mandje vol. Na nog wat andere winkeltjes af te zijn gegaan hebben we nog een lekker Frappuccino gehaald bij de Starbucks en hebben de rest van de dag lekker genikst. ’s Avonds zijn Lisa en ik samen met Lisan heerlijk gaan uiteten bij Ribs. Echt een Amerikaans restaurants met Spareribs, hamburgers, nachos, re-fills van het drinken. We hebben hier echt heerlijk gegeten! Toen we thuis kwamen had Kathleen wat vriendinnen bij ons en de Franse jongens hadden weer nieuwe vrienden over de vloer. Iedereen was gezellig met mekaar aan het kletsen, aan het drinken. De jongens waren “beerpong” aan het spelen, wat echt grappig was om naar te kijken aangezien we geen pingpong bal hadden, maar een tomaat.. Rond een uur of 1 ging iedereen de deur uit, maar Lisa, Tim en ik hadden het eigenlijk wel gezien dus wij bleven lekker thuis.

Zaterdag ben ik met Lisa, Lisan en Roos naar het Retiro park gegaan. Het vriendje van Roos was dit weekend in Madrid, dus hij was er ook gezellig bij. Bijna de hele dag hebben we lekker op een laken aan het water gelegen. Lekker verbrand natuurlijk ook. Na een lekkere dag in het park, hebben Lisa, Tim en ik een heerlijke filmavond gehad en op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag hadden Lisa en ik weer met Wesley afgesproken. We zijn naar Casa de Campo gegaan en daar even wat gewandeld. Eigenlijk wilde we naar de dierentuin daar, maar we hadden nog maar anderhalf uur (want we wilde naar la vuelta gaan kijken) dus om nou €23 te betalen voor anderhalf uur in de dierentuin vonden we een beetje overdreven en zijn we maar weer terug gelopen. Thuis hebben we Tim opgehaald en hebben we een mooi plekje aan Gran Vía weten te bemachtigen om een goed uitzicht te hebben op La Vuelta. Voor degene die La Vuelta niet kent, het is dé wielerronde van Spanje (als ik het goed heb). Wel leuk om gezien te hebben, ze kwamen namelijk een stuk of 6 keer langs. Ondertussen hadden Lisan en Roos zich ook bij ons aangesloten om met ons La Vuelta te kijken. Toen het afgelopen was, ging ieder weer zijn eigen weg en hebben Lisa, Tim en ik met Kathleen weer een filmpje op gezet.

De week die daar op volgde was niet zo spectaculair. Gewoon een weekje school. Terwijl in Nederland de mussen van het dak vielen, liepen wij met lange broeken en truien. Het was hier maar 13 graden. Het enige voordeel was wel dat ik deze week lekker met de ramen dicht kon slapen en dus ook geen last had van het vele geluid van buiten.

Op donderdag hadden Tim en Kathleen lekkere risotto van Lisa en mij gekookt, omdat ze eens wat terug wilde doen voor ons. Wij koken namelijk 9 van de 10 keer voor hen, niet dat wij dat erg vinden hoor. Ik moet zeggen, het was erg lekker. Na het eten heb ik nog gezellig anderhalf uur met Lotte gefacetimed en zijn we eigenlijk gestopt omdat we zo moe waren, niet omdat we al uitgekletst waren.

Vrijdags lekker naar school geweest en verder niet veel gedaan, buiten wat huiswerk nog gemaakt. ’s Avonds ben ik samen Lisa, Roos en Lisan bij Takos gaan eten. Heerlijke vers gemaakte takos. En niet te duur! Ik had 2 taco’s, een quesedilla en een Corona en ik was €7!!!! kwijt. Nou, daar ga ik ze niet zelf voor maken. Daarna zijn we lekker naar Bridget Jones’s Baby gegaan. Gelukkig wel in het Engels. Het is hier in dat opzicht net Duitsland, alles nagesynchroniseerd :p. Maar wat een leuke film!

Zaterdags ben ik samen met Lisa, Lisan en Roos naar Toledo gegaan. Een stadje niet ver van Madrid vandaan. Toledo is vroeger, heeuul veeuul vroeger, de hoofdstad van Spanje geweest voordat de Koning zich in Madrid gevestigd had. Er is toen van alles gebeurd met het geloof en ongelovige en ja.. het was allemaal moeilijk. Nou lekker de hele dag hier rond gewandeld. Het was gelukkig deze dag weer lekker weer en de korte broek kon weer de kast uit. Tussen de middag hebben we lekker in een restaurantje een menu van €10 gegeten (en het was veel en lekker!). We hebben Toledo afgesloten in een lekker lounge bank waar we heerlijk in onderuit zakte en konden uitkijken op een mooie foto tentoonstelling. ’s Avonds hadden we eigenlijk nog geen plannen, maar Kathleen had weer wat vriendinnen bij ons en ook Tim had een vriend (Rick) van school, die blijkbaar in Nederland ook bij hem op school zit, uitgenodigd. Rick komt uit Mierlo en kende natuurlijk Bacio en is bevriend met een jongen waar ik mee heb moeten werken toen ik een avondje in Mierlo moest werken. Ook was hij al vaker in Weert opstap geweest. Wat is de wereld toch klein!! Nou, uiteindelijk zijn we met z’n allen naar club Mundo (of zo iets) gegaan. Een rib uit m’n lijf én een techno feestje, maar het was wel erg gezellig. Rond een uur of half 3 hebben we het voor gezien gehouden en zijn Tim, Lisa en ik lekker naar huis gegaan.

Op zondag zijn Tim, Lisa en ik weer (redelijk) vroeg uit de veren. Om kwart over 11 stonden we op Puerta del Sol om mee te gaan op een free tour. Echt een aanrader voor als je een keer naar Madrid komt! In principe is het een free tour en achteraf geef je een fooi naar hoeveel jij het waard vond. Om half 12 begint de tour en onze gids, Manuel, was echt leuk. De manier waarop hij alles vertelde was zo leuk, dat ik ook nog heel veel onthouden heb. Tom kan trots zijn!! Eigenlijk was het maar een klein rondje bij ons in de buurt, maar ik heb er wel veel van geleerd en dan heb je toch weer een verhaal bij en gebouw. Bij sommige was ik er al een paar keer langs af gelopen en sommige dingen had ik niet eens opgemerkt. We hadden ook het geluk dat Lisa, Tim en ik eigenlijk de enige waren die met de tour meegingen. Halverwege sloot zich wel een Amerikaans stel bij ons aan, maar daar hadden we eigenlijk geen last van haha. Als afsluiter zijn we bij een bar/restaurantje nog wat gaan drinken, waar we vanuit de tour een gratis drankje kregen. Na de tour hebben we lekker op de bank gehangen om bij te komen van onze wandeling en stapavond.

Maandag begon de schoolweek weer en verliep, voor als nog, zonder problemen.

Dinsdag begon een vak dat Lisa en ik samen hadden en na een half uur wachten met nog één andere jongen, hebben we het opgegeven en zijn we maar weer gegaan. Na in het rooster te hebben gekeken kwamen we erachter dat we geen leraar hadden voor dit vak. Dus wij mailen van hoe zit dat? De volgende ochtend kreeg Lisa een mail terug dat deze les gecanceld is aangezien er maar vier mensen in deze klas zaten. Nou, ik was serieus net 2 minuten wakker toen ik dat bericht te horen kreeg (m’n wekker was net afgegaan). Dus ik was alweer sacherijnig toen ik opstond. Dat betekende dus ook dat ik hals over kop naar school zou moeten om een nieuw vak te vinden en aangezien mijn les van die dag pas om 18:30 begon, was ik daar niet heel blij mee. Nou, Lisa had alweer een vak gevonden dat bij ons beiden in het rooster paste en zou kijken of zij het voor mij kon regelen aangezien zij wel al naar school moest. Helaas was dit een Spaanstalig vak en kon ze niks voor me doen en kon ik naar school om een ander vak uit te kiezen. Na een hoop gepuzzel was dit gelukt. Ik kon me bij wiskunde aansluiten.

Donderdagavond was het zover, mama kwam aan in Madrid. Ik heb haar opgehaald op het vliegveld en op onze weg terug naar huis werd ik aangesproken door een oudere Italiaanse man. Maar dan ook in het Italiaans. Na een hoop handgebaren kwam ik erachter waar hij naar toe moest, maar ja, ga dan maar eens uitleggen hoe hij moet reizen als hij de hele tijd maar dingen blijft zeggen die ik weer niet begrijp. Op een gegeven moment heb ik ‘m duidelijk kunnen maken dat hij en z’n vrouw wel met ons meekonden. Hij moest twee haltes verder dan waar mama en ik moesten uitstappen. Dus hij met ons mee. Uiteindelijk zijn we maar helemaal tot hun eindpunt meegereisd en blij dat ze waren! Nou toen konden wij ook naar huis. Eenmaal thuis aangekomen hebben we ons even gesetteld en mama heeft kennis gemaakt met mijn huisgenoten. ’s Avonds hebben we lekker wat rondgelopen door Madrid en ergens een hapje gegeten. Lisa en Tim hebben zich later nog bij ons gevoegd, want Antoine was vrijdag jarig en had daarom een stuk of 10-15 Fransen over de vloer. Vrijdags zou hij naar huis vliegen voor zijn verjaardag.

Toen we de volgende ochtend wakker werden bleek Antoine zijn vlucht te hebben gemist en konden alle vrienden en familie die zich verzameld hadden om hem in Parijs van het vliegveld af te komen halen weer naar huis. Oah wat hebben we daar allemaal wel even om kunnen lachen. Tegen het einde van de ochtend ben ik gezellig met mama door de stad gaan wandelen. Ik heb van Lilian en Wiel het 100% Madrid boekje gekregen en dat kwam nu dus goed van pas! En natuurlijk gingen we ook een beetje van terrasje naar terrasje en hebben we ook het een en ander geshopt. Na veel gewandel hebben thuis even uitgepuft en zijn we rond 8 uur samen met Lisa en Tim naar de Tempels van Debod gegaan om daar naar de prachtige zonsondergang te kijken. Daarna heb ik lekker voor iedereen gekookt en hebben we met de z’n vieren Expeditie Robinson terug gekeken. We zijn er inmiddels achter hoe dat moet, want hier in Spanje hebben we geen rechten om Nederlandse programma’s te kijken.

Op zaterdag hebben mama en ik de Hop On Hop Off bus gepakt en lekker door Madrid gereden. Veel gezien, lekker uitgestapt op leuke plekjes en ook ergens lekker geluncht (om 4 uur). ’s Avonds hebben we lekker op bed tv gekeken, want nadat we ons kloffie aanhadden, hadden we eerlijk gezegd geen zin meer om nog het terras op te gaan.

Gisteren hebben we een deel van de dag doorgebracht in Retiro park. We hadden onderweg daar naar toe bij Museo del Jamon een lekker broodje gehaald en die daar opgegeten. Na lekker zitten en rondwandelen in het park zijn we weer richting huis gelopen, met een omweg door de winkelstraten natuurlijk. Met Tim zijn we toen nog even naar een leuke tuin bij ons in de buurt, bij het paleis (maar niet de paleistuinen) gelopen en daarna hebben mama en ik voor de ons gekookt. Antoine had zaterdag toch nog een vlucht kunnen krijgen, Nico en Maxime waren naar een Festival, Victor (onze vierde Fransman) zat zoals gewoonlijk op z’n kamer, Lucas (oh volgens mij nog niet verteld, maar we hebben nog een 9e huisgenoot gekregen, een Amerikaan) was ook ergens en Kathleen was nog niet terug van haar surfweekend. Dus we waren weer met ons viertjes. We hadden natuurlijk wel wat overgehouden voor Kathleen die later nog lekker heeft zitten smullen tijdens de film die we op hadden staan. Toen ik even de tijden van mijn rooster ook alweer ging nakijken viel het me ineens op dat wiskunde weer uit mijn rooster was verdwenen (ja dat ene vak waar ik met pijn en moeite nog in heb weten te komen), dus ik weer mailen naar school. Maar goed het was tijd om te gaan slapen en op zondagavond gaan ze natuurlijk toch niet reageren.

Vandaag hebben mama en ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik heb een beetje zitten leren en huiswerk zitten maken. En ik kreeg mail terug over het feit dat de meneer van de roosters toch geen plekje voor me had in die klas en dat ik nog maar even naar zijn kantoor moest komen om het een en ander te regelen. Wat nou zo fijn was, ik had vandaag pas om 16:30 les en dus kon ik een paar uur eerder dan gepland naar school om te regelen dat mijn vakken weer compleet waren. Mama was ondertussen nog even de stad ingelopen om boodschappen te halen terwijl ik zat te leren. Toen mama terug kwam zijn we naar school gegaan. Ik wilde mama natuurlijk wel nog even onze immense campus laten zien. Op school aangekomen, moest Lisa ook nog een vak wisselen dus zijn we samen naar de roosterman gegaan en hebben we een vak kunnen vinden waar we samen naar toe konden. Vervolgens hebben we ons een fijn plekje op een van de terrasjes op school kunnen vinden en daar hebben we allemaal van alles voor school gedaan en ik heb nog even aan m’n blog zitten typen. Ook mama heeft zitten leren voor haar medische terminologie cursus. Toen ik naar m’n les moest gaan, is mama terug naar Madrid gegaan en is daar nog wat lekker rond gaan lopen. Lisa en ik hadden het laatste vak van vandaag samen en konden dan ook samen met de bus naar huis waar mama het eten al klaar had. Na het eten zijn mama en ik nog even de stad ingelopen (want dat gaat hier echt heel makkelijk) om nog een frozen yoghurt bij lloalloa te eten. Oah die is zo lekker!!

Morgen ga ik mama naar het vliegveld brengen en dan gaat ze alweer naar huis L. Daarna moet ik in de metro en in de bus nog even leren want ik heb morgen m’n eerste quizzzz van economie. Over globalisatie wel niet te verstaan. Moeilijk, moeilijk haha (en nu maar hopen dat ik er niet te makkelijk over denk haha). Nou het is tijd om te gaan slapen.

Goh dit was een langen blog moet ik zeggen. Misschien moet ik de volgende alweer wat sneller doen. Hoef ik er geen twee dagen over te typen en jullie geen twee uur over te lezen.

Adios en hasta la próxima.

1. Fleur:
    27 september 2016
    Wauw wat een verhalen haha!
    Leuk dat je mama er ook is en fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt
    XLiefs
  2. Danielle Tobben:
    27 september 2016
    Zo hé.... dat is een hoop te vertellen. Leuk om te lezen hoor. En wat een mooie foto's.
    Gezellig ff samen met mamma een paar leuke dagen doorgebracht...
    Succes met school en hopelijk is je toets goed gegaan. Toi toi toi!. X
  3. Danielle Tobben:
    28 september 2016
    Dat was inderdaad een lang verhaal......(nondeju) maar wel goed te horen dat je het leuk hebt. Buiten de school is er zo te lezen nog genoeg ambiance en vertier, dus je zit niet eenzaam op je kamertje 's avonds :-).Geniet er nog van en tot het volgende verslag weer!
    Groeten Léon